• Halmstads webbplatser

HR-konsult inriktning lön

Om arbetsplatsen

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Vill du vara en del av en nytänkande förvaltning som bidrar till en bättre vardag för de som bor, verkar och vistas i Halmstads kommun? På serviceförvaltningen jobbar vi tillsammans för att erbjuda våra kunder bästa möjliga service inom alla våra områden. Vi erbjuder tjänster inom bland annat måltider, fastighets- och verksamhetsservice, IT, fordon, personal- och lönehantering samt kommunvägledning.

Vi är en professionell organisation i ständig utveckling, varje dag ger en ny möjlighet att prova nya metoder och arbetssätt. Ibland lyckas vi och ibland lär vi oss – båda är bra! Vi ger ett gott bemötande till alla, från barnen och pedagogerna på förskolan till våra äldre på äldreboendena. Vi är förvaltningen som är med våra kommuninvånare hela livet. Vill du också vara med?

På HR Service är vi drygt 40 kollegor som finns till för att göra livet lättare för chefer och medarbetare i kommunen. Vi hanterar leverans av lön, förmåner, pensioner, försäkringar och SITHS-kort. Vi har också ansvar för att systemförvalta, utveckla, utbilda och supportera i kommunens olika HR-system. Det är viktigt för oss att våra kunder får ett gott bemötande och det stöd de behöver för att lösa sina uppdrag. Vi har en flexibel arbetsplats i centrala Halmstad med aktivitetsbaserade kontor. Möjligheten att delvis arbeta på distans är en självklarhet så länge det fungerar för våra kunder och intressenter.

Arbetsuppgifter

Är du en serviceinriktad problemlösare som vill arbeta med lön? Har du nyligen tagit examen? Då kan det vara dig vi söker som vår nya kollega inom område lön!

Område lön består i dagsläget av cirka 20 personer. Hos oss blir du en del av ett arbetslag där du och dina kollegor arbetar tillsammans för att leverera god service med kunden i fokus. Vi tar tillvara på varandras kompetenser och ser det som självklart att hjälpas åt över gränserna. Tempot kan vara varierande under månaden och kan öka inför att lönen ska göras klar.

Du förväntas stödja kommunkoncernens chefer och medarbetare i frågor gällande anställningar, lön, Heroma självservice och viss tolkning av avtal. Du drivs av att lösa kundens problem och trivs bra med återkommande arbetsuppgifter. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer vara att arbeta med ärendehantering via vårt ärendehanteringssystem Nilex samt telefonsupport.

Du kommer också arbeta med att:
- Registrera anställningar
- Hantera frånvaro och avvikelser
- Utfärda intyg
- Hantera förfrågningar från myndigheter
- Supportera chefer och medarbetare via ärendehanteringssystemet och via telefonsupport
- Vara delaktig i kunddialoger inom ditt kundområde

Kvalifikationer

Du behöver ha en eftergymnasial utbildning inom lön och ha god systemvana. Vi arbetar mycket i Office 365 och använder oss bland annat av Microsoft Teams, OneNote samt Excel. Har du arbetat i dessa program tidigare, samt har erfarenhet av personalsystemet Heroma, är det ett plus i kanten.

Vi ser gärna att du har viss erfarenhet av lön- och avtalsfrågor samt har god svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av support- och servicefrågor och vi ser positivt på om du har erfarenhet av kommunal verksamhet.

Som person är du noggrann och strukturerad samt känner ett stort engagemang i ditt arbete. Du har ett positivt synsätt och trivs bra med att mestadels arbeta självständigt. Samtidigt ser du det som självklart att samarbeta både med ditt arbetslag och med våra kunder för att hitta bästa möjliga lösningar. Du är nyfiken och vill gärna lära dig mer och utvecklas i din roll. Kan du dessutom bidra med en stor portion humor kan du mycket väl vara den vi söker!

Fakta om tjänsten

Antal tjänster
1
Anställningsform
Tidsbegränsad anställning
Omfattning
Heltid
Tidsbegränsad till
2024-12-31
Tillträde
Tillträde 1 maj eller enligt överenskommelse.
Publicerad
2024-04-02
Ansök senast
2024-04-16

Upplysningar

  • Ewa Lindquist
    Områdeschef lön
    Telefon: 0720-853650
  • Kristina Örjes
    HR-utvecklare
    Telefon: 0721-574326
  • Sandra Braun
    Vision
    Telefon: 0764-954226
    E-post: Sandra Braun

Ansökan

Referensnummer
C185959 - 2024Ansök

Övrig information

Urval kommer att ske löpande och du kan komma att bli kontaktad innan annonstiden har löpt ut. Då vi har kommande pensionsavgångar kan vikariatet komma att övergå i en tillsvidareanställning.

Vi uppmuntrar till god hälsa och regelbunden rörelse. Halmstads kommun erbjuder ett friskvårdsbidrag till alla anställda.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit.

Vi undanber oss alla erbjudande om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.